سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
بهبهانی

حوزه/ حجت الاسلام ابوعلی گفت: مبلغان باید ضمن آگاهی از آداب و رسوم مناطق مراقب، بدعت های وارده در آیین های عزاداری باشند.

حجتالاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با تسلیت فرا رسیدن محرم حسینی، با بیان این که مهمترین پیام عاشورا مقابله با ظلم و کفر است، اظهار داشت: امروز همچون دوران کربلا یزیدیان کوفی قیام کرده و در تلاش برای نابودی ارزش های اسلامی هستند که باید با حفظ بیداری و افزایش بصیرت، آنها را در انجام دسیسه هایشان ناکام گذاشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، یکی از شاخصه های محبان امام حسین(ع) را پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد و بیان داشت: به یقین پیروی از ولایت فقیه مهمترین عامل در محفوظ ماندن ارزش های والای اسلامی به ویژه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

بیداری و بصیرت مهمترین پیام عاشورای حسینی

این استاد حوزه علمیه بیداری، بصیرت و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر پیام های عاشورا حسینی دانست و تصریح کرد: آگاهی از پیام های عاشورا و انتقال آنها به مردم سبب ترویج فرهنگ حسینی در سطح جامعه خواهد شد.

* بهره گیری مبلغان از فرصت های تبلیغی دهه اول محرم

امام جمعه بهبهان، دهه اول محرم الحرام را بهترین زمان برای تبلیغ مبلغان عنوان کرد و گفت: به یقین دهه نخست محرم الحرام، بهترین زمان تبلیغی برای مبلغان بوده که به روستاها و مناطق محروم خوزستان روند و آموزه های ناب اسلامی را تبلیغ کنند.

وی یکی از ضروریات تبلیغ را داشتن آگاهی و اطلاعات لازم از موقعیت مکانی هر منطقه دانست و خاطرنشان ساخت: طلاب و روحانیان قبل از اعزام به مناطق محروم باید اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی، آداب و رسوم ها، سطح زندگی و... را در اختیار داشته باشند، تا با پیش زمینه ای قوی به تبلیغ بپردازند.

ایجاد خرافه و بدعت در آیین های عزاداری مهمترین توطئه دشمن

حجت الاسلام ابوعلی، با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی اظهار داشت: به راستی که پرچم عزای امام حسین(ع) بر دوش هیئت های مذهبی بوده و باید با همت و اراده فعالیت های آیینی خود را ادامه دهند.

امام جمعه بهبهان، در پایان یکی از دسیسه های دشمن را ایجاد خرافه و بدعت در آیین های عزاداری عنوان کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید ضمن هوشیاری و آگاهی از بدعت های وارده در برخی آیین های عزاداری، مراقب عدم فراموشی برنامه های آیینی عاشورا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha